fbpx

Jak nie przytyć na wakacjach? Poradnik urlopowicza.

Dla jednych wakacje to najlepszy czas na zmianę swojej sylwetki, dla innych – najgorszy. Dlaczego? Czy naprawdę tak trudno trzymać się swoich założeń podczas letnich upałów?

Co z tym latem?

Najpierw wieczorne grille, gdzie jedyną zjadaną potrawą jest karkówka z chlebem… Letnie upały, podczas których chłodzimy się lodami lub zimnym piwem… Szybkie przekąski na plaży, bo przecież normalne danie zapakowane w pudełku się zmarnuje!

A później narzekanie, że w bikini się nie pokażę
lub nie założę krótkich spodenek.

Znasz to? Dziś więc dowiesz się, jak przeciwdziałać wszystkim tym ,,niezdrowym nawykom”, aby jak najdłużej cieszyć się dobrym samopoczuciem!

Sposoby na przeciwdziałanie letnim niezdrowym nawykom

WYKORZYSTUJ SEZONOWE WARZYWA I OWOCE

Lato to właśnie idealny czas na wzięcie się za swoje nawyki! To właśnie w wakacyjnym okresie mamy najwięcej możliwości, jeśli chodzi o TANIE i ZDROWE odżywianie się. I tu mogą paść słynne słowa… jak nie teraz to kiedy? Nie czekaj do Nowego Roku, aby złożyć sobie kolejne postanowienie, które się nie spełni. Dieta zimą a dieta latem to jest zupełnie inna bajka i uwierz, że ta druga jest zdecydowanie przyjemniejsza i tańsza!

Codziennie, do każdego posiłku, wykorzystuj warzywa lub owoce. Najlepiej takie, które jesteś w stanie sama sobie wyhodować lub masz możliwość kupienia ich od lokalnych dostawców. Nie masz ogrodu? Nie ma sprawy! W Internecie roi się od sposobów na uprawę warzyw i owoców na balkonowym parapecie! Do nich z pewnością należą: szczypior, rzodkiewka, truskawki, pomidory (również koktajlowe), sałata.

SPOSÓB NA GRILLA

Grill to idealny czas na spotkanie się z przyjaciółmi! Jednak często wiąże się z tym, że jemy bez opamiętania. W dodatku jemy zazwyczaj tłuste, czerwone mięso, które jest chyba najbardziej kaloryczną opcją jeśli chodzi o grillowe potrawy. Mój sposób na grillowanie jest potraktowaniem tego, jako czegoś normalnego – jako na przykład obiadu czy obiadokolacji.

Chyba nie zjadasz na obiad 3 kawałków karkówki, prawda?! No właśnie…
Dlatego staram się, abym na grillu mogła zjeść jakąś sałatkę, jeden lub dwa kawałki wybranego mięsa, pieczone warzywa i jakieś węglowodany. Może to być chleb, ale jeśli preferujesz być najedzona przez dłuższy czas, to wybierz coś z niskim indeksem glikemicznym.

SPOSÓB NA LODY

Nie wiem czy zastanawiałaś się kiedyś, z czego tak naprawdę składają się lody. Jest tam mnóstwo produktów wysoko kalorycznych takich jak śmietanka czy żółtka jaj. Dlatego na te wakacje ustal sobie cel – jeść tylko SORBETY! Są o wiele mniej kaloryczne, a smakiem często nie odbiegają od tych ,,normalnych”.

Ważne jest też, aby spróbować swoich sił w samodzielnym przygotowaniu sorbetu lub lodów. Wystarczy, że zmieszasz ze sobą zmrożone owoce, odżywkę białkową i odrobinę wody.

CO ZAMIAST KOLEJNEGO PIWA?

Letnie upały i spotkania często wiążą się również z piciem alkoholu. Jeśli pijesz alkohol tylko po to, żeby się schłodzić lub aby dotrzymać towarzystwo to pomyśl o tym, żeby zamienić go na wodę z miętą i kostkami lodu podaną w kieliszku do wina. Osobiście najbardziej lubię to połączenie z wodą gazowaną. Jeśli jednak koniecznie musisz wypić to zastanów się czy nie lepiej zamienić najbardziej kalorycznego piwa na białe wino lub cydr.

KLĄTWA FAST FOODÓW

Dlaczego wciąż jadąc na wakacje i czując głód, zamiast poszukać ZDROWEGO jedzenia, to podstawia się nam kolejne Mc Donaldy? Zamiast zatrzymać się w ,,swojskiej karczmie” to wolimy zjeść w fast-foodziarni? To wszystko kształtuje nawyki i przyzwyczajenia. Od naszego postępowania uczą się nasze dzieci. I to one za kilka lub kilkanaście lat będą miały problem ze swoim odżywianiem. Podczas pobytu na plaży dzieci nie będą namawiać Cię na kupno hot dogów, jeśli będą najedzone i jeśli będą miały podstawową wiedzę w tym temacie – a niestety, to już jest Twój interes. Dzieci uczą się, nie na naszych słowach, ale na naszych czynach. Po prostu nas naśladują. Więc jeśli wybierasz się na plażę i spędzisz tam cały dzień – przygotuj prowiant lub poszukaj wcześniej w miarę ZDROWEGO miejsca na obiad. Zawsze możesz się zaopatrzeć w kempingową lodówkę. Zamiast kupnych frytek zrób pieczone frytki z batatów lub marchwi. Pamiętaj, że każdego ,,niezdrowego” fast fooda możesz zamienić w jakąś zdrowszą alternatywę!